Bruttó:
1 867,5 Ft / db
|
Az interaktív könyv 2010-es piaci megjelenése hosszú idők óta a képeskönyvtörténet
legizgalmasabb és legaggasztóbb eseménye. A
meseközvetítés mint tradicionális kommunikációs forma digitális kiterjesztettsége
egyrészről ugyanis vonzza és felfedezésre ösztönzi az alkotókat,
a felhasználókat és a közvetítőket, másrészről szembesíti hiányosságaival
a médiatudomány felé orientálódó diskurzusokat.
Az utóbbi megállapításból kiindulva a kötet az elméleti és a kritikai reflektáltságnak
és azoknak a viszonyítási pontoknak a szükségességére
mutat rá, melyek segíthetik a kritikusokat és a közvetítő szakembereket
az App Store és a Google Play piacaira nap mint nap felkerülő új alkalmazások
megítélésében. Modellálja továbbá az interaktív könyv mediális
és kommunikációs összetevőinek rendszerét, bemutatja a nemzetközi
kritikában elfogadott kritériumcsoportokat és szemlélteti a felhasználói
praxis működését.
Az interaktív mesekönyvek „felfedezésre és megszelídítésre váró vadonjának”
szerepe az elkövetkező évtizedekben, feltételezhetően, egyre inkább
felértékelődik nemcsak a nemzetközi, de a hazai kulturális-oktatási
folyamatokban is, hiszen az interaktív könyv mint a nyomtatott irodalom
és a digitális kultúra által kitermelt műfajok közti átmenet reprezentánsa
evidensen szolgálhat „(tan)anyagként” a művelődés és az oktatás korszerű
módszereihez, és a digitálisirodalom-kutatás teóriáihoz.
Megjelenés: 2020
Terjedelem: 160 oldal
Kötészet: puhatáblás, ragasztókötött
ISBN: 978-963-414-555-4