Keresés
Kategóriák

Bene Márton: Virális politika – Politikai kommunikáció a facebookon

Nagyítás Bene Márton: Virális politika – Politikai kommunikáció a facebookon
Bruttó:

2 242,5 Ft / db
2 990,0 Ft / db

Raktáron
Érdeklődés a termékről
Bene Márton: Virális politika – Politikai kommunikáció a facebookon termék értékelése, véleményezése


Értékelés elküldése
Érdeklődés a(z) Bene Márton: Virális politika – Politikai kommunikáció a facebookon termékkel kapcsolatban
Üzenet küldése

E monográfia arra a kérdésre keresi a választ, hogy miként is változtatja meg a politikai kommunikáció, és ezáltal a politika működését az, hogy a Facebook egyre nagyobb szerepet játszik a nyilvánosságban. Az írás kiindulópontja, hogy e változást a politikai kommunikáció működésének egésze felől érdemes megközelíteni, e szemlélet pedig új fogalmi és elméleti kapaszkodókat kínál a Facebook politikában játszott szerepének értelmezéséhez. Ugyanis, a politikai kommunikáció ökoszisztémáját változtatja meg az, hogy az állampolgárok egymás közötti kommunikációja a Facebooknak köszönhetően stratégiai jelentőségre tesz szert.
Korábban a politikai szereplők az állampolgárokat elsődlegesen a kommunikáció befogadóiként kezelték. Eközben a professzionális médiatermékek kommunikációjára próbáltak hatást gyakorolni annak érdekében, hogy üzeneteik eljussanak a választói tömegekhez, ez pedig a politika mediatizációját eredményezte. A politikai tájékozódásban egyre fontosabbnak számító Facebookon azonban az állampolgárok közösségi média aktivitása játssza a kulcsszerepet az üzenetek terjesztésében, a politikai szereplők ezért egyre inkább arra törekszenek, hogy kommunikációjukra az állampolgárok lájkok, kommentek és megosztások formájában reagáljanak. Megváltozik tehát a stratégiai kommunikáció szemlélete: már nem csak az állampolgárok gondolkodására és hatására akar hatást gyakorolni, hanem az ismerőseikkel folytatott online kommunikációjukra is. Hasonlóképpen: már nem csak a média kommunikációját próbálják befolyásolni, hanem az állampolgárokét is. Ezt a jelenséget a politikai viralizációjának nevezhetjük.
A monográfia empirikusan vizsgálja a virális politika működését a 2014-es magyarországi országgyűlési választásokon. Részletes képet ad arról, hogy az egyéni választókörzetekben induló jelöltek hogyan kommunikáltak a Facebookon, majd kvantitatív és kvalitatív eszközökkel elemezi, hogy milyen típusú közösségi média tartalmak váltották ki az állampolgárok reakcióit, illetve milyen tartalmak váltak virálissá a kampány során. Az írás azt is megvizsgálja, hogy a Facebookon nyújtott virális teljesítmény, hogyan hatott a politikusok választási eredményére.

 

Megjelenés: 2020

Terjedelem: 246 oldal

Kötészet: puhatáblás, ragasztókötött

ISBN: 9786155436277

A L'Harmattan Kiadó - Webshop webáruház cookie-kat használ annak érdekében, hogy a webáruház a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsa. Amennyiben Ön folytatja a böngészést a webáruházban, azt úgy tekintjük, hogy nincs kifogása a tőlünk érkező cookie-k fogadása ellen.
Bezárás